ASUS prezentuje: ulubione gry komputerowe Polaków

ASUS od dawna wspiera graczy, czego najlepszym dowodem jest seria urządzeń Republic of Gamers, stworzona specjalnie dla miłośników cyfrowej rozrywki. Dlatego też w ramach obchodów 25-lecia swojej działalności firma postanowiła spytać Polaków o to jakie serie ich zdaniem w największym stopniu przyczyniły się  do rozwoju gier komputerowych. „Mario”, „Diablo”, a może „Cywilizacja”? Które gry internauci uznali za najbardziej przełomowe?

ASUS wziął pod lupę najpopularniejsze gry i spytał ankietowanych które z nich istotnie wpłynęły na elektroniczną rozrywkę. Wysoka sprzedaż i dobre recenzje nie muszą być jednoznaczne z wielkim przełomem. Potwierdzają to wyniki sondy: „SimCity”, „Call of Dut”y czy „Assassin's Creed” zdobyły bardzo małą ilość głosów.

Za najbardziej przełomową produkcję uznano serię „Mario Bros.”, na którą zagłosowało aż 20% ankietowanych. Jedna z części sagi – „Super Mario Bros.”, sprzedała się aż w 40 milionach egzemplarzy i stała się jedną z najbardziej kasowych oraz najpopularniejszych produkcji w historii cyfrowej rozrywki. Tytuł ten uważany jest za grę, która w dużym stopniu poprawiła kondycję całej branży i pomogła jej wyjść z kryzysu.

Drugie miejsce na podium, dzięki 12% głosów, zdobyła seria „Grand Theft Auto”. Jej kolejne części przełamywały tabu, były niezwykle grywalne i zaskakiwały możliwościami. Dzięki niej twórcy stali się bardziej śmiali, a jej kolejne części miały coraz większy rozmach. Stworzenie piątej części „GTA” pochłonęło budżet ponad 256 milionów dolarów. Dla porównania, produkcja filmu „Titanic” kosztowała ok. 50 milionów mniej.

Brąz zdobyła seria „Metal Gear Solid”, która dała początek wszelkiego rodzaju „skradankom”. Zagłosowało na nią 11% ankietowanych. Razem z „Thief” tworzy ona klasykę gatunku i – jak widać – cieszy się uznaniem graczy na całym świecie, również w Polsce.

 

Plebiscyty zostały przeprowadzone przez portal Gazeta.pl, w ramach akcji "25 lat niesamowitości", organizowanej wspólnie z ASUSem. W badaniach wzięło udział ponad 17 500 internautów, którzy wypowiedzieli się na temat swoich preferencji w zakresie filmu i muzyki, podróży, gier, sportu i najważniejszych wydarzeń.